آرشیو، 26 آذر 1397 - 15:59

قانون صدور گذرنامه برای بانوان اصلاح شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلاح قانون صدور گذرنامه برای بانوان در جلسه این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحات لازم انجام شد.

کرج - امید بانوان؛ میزان نوشت؛ سید حسین نقوی حسینی با بیان این مطلب گفت: طبق اصلاحاتی که صورت گرفت مقرر شد بانوانی که قصد اخذ گذرنامه را دارند حتما باید رضایت نامه شوهر برای زنان دارای همسر و رضایت نامه از ولی برای بانوانی که همسر ندارند، اخذ شود؛ و این مسئله براساس تصمیم‌گیری کمیسیون الزامی شد.

نقوی حسینی اظهار داشت: همچنین قرار شد استثنائاتی هم در موضوع اخذ گذرنامه بانوان به دو شکل مد نظر قرار گیرد؛ شکل اول اینکه اگر مواردی وجود داشت که رضایت ولی و همسر نبود، اما اصرار بر این بود که آن فرد حتما از کشور خارج شود - به عنوان مثال ورزشکاران و نخبگان مسابقات علمی- این مسئله با تشخیص و تعهد دستگاه مربوطه انجام پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین برای بانوان شوهردار هم که به هر دلیلی اجازه اخذ گذرنامه از سوی شوهر به آن‌ها داده نمی‌شود، ولی اصرار بر این مسئله وجود دارد تاکید شد که این مسئله با تشخیص دادستانی حوزه‌ای که در آن گذرنامه صادر می‌شود، انجام پذیرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 770


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise