آرشیو، 26 مهر 1394 - 19:32

نزدیک‌ترین کتابخانه به ما کجـــاســـت؟

در این سامانه که به صورت آنلاین از طریق اینترنت قابل دسترسی است، کاربران در هر نقطه‌ای می‌توانند موقعیت جغرافیایی کتابخانه‌های عمومی کشور را بر روی رایانه خود مشاهده نمایند و به جستجوی کتاب بپردازند.

کرج - امید بانوان: به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، با آغاز به کار این سامانه کلیه اعضاء کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور می‌توانند با استفاده از جستجوی نام کتابخانه و یا از روی نقشه یا ماهواره به آسانی نسبت به مکان‌یابی سریع کتابخانه عمومی مورد نظر خود مبادرت ورزند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان این مطلب گفت: سامانه اطلس کتابخانه‌های عمومی کشور، موقعیت جغرافیایی نزدیکترین کتابخانه‌ها به محل زندگی هر فرد قابل بازیابی است و با مشخص شدن محل زندگی کاربر بر روی نقشه، فهرستی از نزدیک‌ترین کتابخانه‌ها به محل سکونت وی مشخص می‌شود.

فلاح افزود: با لینکی که در زیر نام هر کتابخانه وجود دارد، کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی آن کتابخانه‌ قابل جستجو است و کاربران قادر هستند منابع اطلاعاتی خود را در تمام کتابخانه‌های کشور یا یک استان خاص جستجو کنند.

سامانه اطلس کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس http://atlas.iranpl.ir هم‌اکنون از طریق شبکه اینترنت، برای علاقه‌مندان قابل استفاده است. کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز در این سامانه قابل جستجو و مشاهده می‌باشند.

شایان ذکر است سامانه اطلس متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و کلیه مراحل مربوط به تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی این سیستم توسط اداره کل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 133


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise