آرشیو، 30 آبان 1394 - 19:30

گرمخانه شهرداری کرج رسما آغاز به کار کرد

 طی برگزاری مراسمی، فعالیت تنها گرمخانه شهر کرج با حضور جمعی از مسئولان شهری در نیمه دوم سال رسما آغاز شد.

کرج - امید بانوان: به نقل از خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،در این مراسم که در محل گرمخانه برگزار شد، اهمیت وجود سرپناه برای کارتن خواب‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی مورد بازخوانی قرار گرفت و مسئولان شهری خواستار حمایت و همکاری ویژه نهادهای استانی در راستای اداره هرچه بهتر گرمخانه کنونی شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در این مراسم با تاکید بر اینکه نیاز کلانشهرها به گرمخانه آقایان و بانوان امری بدیهی و غیرقابل انکار است، گفت: البته ایجاد فضای فیزیکی گرمخانه گام نخست ماجرا به شمار می‌رود و پس از آن نیاز به همکاری و هماهنگی دیگر نهادها اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، خیرین و... احساس می‌شود.

حسن مدیر روستا با تاکید بر اینکه گرمخانه‌ها باید از امنیت لازم و همچنین امکانات درمانی، تفریحی و بهداشتی مناسب برخوردار باشند، تصریح کرد: حضور شبانه کارتن خوابها در سطح شهر به ویژه در فصول سرد سال موجب افزایش مشکلات فرهنگی، امنیتی و اجتماعی می‌گردد و موجبات نارضایتی شهروندان را نیز فراهم می‌آورد که در این راستا قانون، شهرداری‌ها را مکلف به احداث فضایی تحت عنوان «گرمخانه» با چارچوب‌ها و قواعد مشخص کرده است.

این معاون با بیان اینکه گرمخانه کرج به معمول روزانه بیش از صد نفر کارتن خواب و بی‌خانمان را پذیرش می‌کند و علاوه بر امکان استحمام، یک وعده غذای گرم نیز در اختیار مددجویان قرار می‌دهد، بیان داشت: با توجه به کاهش شدید دما در نیمه دوم سال و احتمال مرگ کارتن خوابها در اثر یخ‌زدگی و گرسنگی، فعالیت گرمخانه‌ها موجب در امان ماندن افراد بی‌خانمان می‌شود و به تقویت امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های فرهنگی نیز کمک شایانی می‌کند.

مدیر روستا در ادامه از تاکید ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در راستای فعالیت دائمی گرمخانه کنونی خبر داد و اضافه کرد: بر اساس قانون اسکان شبانه کارتن خوابها متوجه شهرداری‌ها می‌باشد و این نهاد وظیفه دارد با همکاری و هماهنگی دیگر نهادهای متولی نسبت به راه اندازی گرمخانه و تامین امکانات مورد نیاز در راستای بهداشت و رفاه و تغذیه کارتن خوابها اقدام نماید که متاسفانه چنین اهتمامی در دیگر نهادها مشاهده نمی‌شود و شهرداری نیز به تنهایی قادر به پیشبرد اهداف و اجرای کامل قانون نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: وجود کارتن خوابها در سطح شهر علاوه بر مشکلات و آسیب‌های عدیده فرهنگی و اجتماعی، سیما و منظر شهری را نیز مخدوش می‌کند و بر رشد گردشگری و شاخص‌های رفاهی نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 164


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise