آرشیو، 14 آذر 1397 - 13:24

هیچ مردی نمی‌تواند جای زن در موسیقی را پر کند

دبیر هنری فستیوال «آینه‌دار» در مراسم اختتامیه پنجمین دوره این فستیوال گفت: به باور شخصی من موسیقی جنسیت دارد. در ذهن من زن موجود زاینده و حیات‌بخش است. زن و زمین جان می‌بخشند و موسیقی هم این ویژگی را دارد.

کرج- امید بانوان؛ ایسنا نوشت: علی مغازه‌ای بیان کرد: حتی در موسیقی سازهایی وجود دارند که جنسیت دارند. برای مثال ساز قیچک در بلوچستان، زن و تنبورک، مرد است. اگرچه عاملان و ناقلان موسیقی در فستیوال‌ها مرد بوده‌اند اما در واقع آنها موسیقی را از زن گرفته‌اند.

در حقیقت موسیقی خودش زن است. او با بیان اینکه در پنجمین دوره از فستیوال آینه‌دار در کنار مردان، زنانی حضور داشتند که در دوره قبل نبودند، اظهار کرد: در واقع مفهوم ثانویه چیزی جز فریاد بی‌صدای زنان موسیقیدان است.

این پژوهشگر موسیقی ادامه داد: یکی از هویت‌مندانه‌ترین موسیقی‌های دنیا را ایران دارد و هر کجای جهان که موسیقی ایران را می‌شنوند، می‌شناسند. به عقیده من، امسال آینه‌دار، حقیقتی را آشکار کرد و آن جای خالی زن در موسیقی است. جای زن در موسیقی را هیچ مردی نمی‌تواند پر کند. مغازه‌ای ابراز امیدواری کرد اتفاقی بیفتد که زنان ما فعال‌تر باشند.

انتهای پیام

کدخبر: 722


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise