سه‌شنبه، 04 تیر 1398 - 15:48

دشت‌گرد:

برندسازی شهری برای کرج از مسیر ایجاد تعلق به شهر عبور می‌کند

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: برندسازی شهری برای کلانشهر کرج از مسیر ایجاد احساس تعلق خاطر به شهر عبور می کند.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، سارا دشت گرد صبح امروز (دوشنبه 3 تیر) در بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی که طی آن گروه مطالعاتی دانشگاه تربیت مدرس نسبت به تشریح کلیات طرح برندسازی برای کلانشهر کرج اقدام کرد، بیان داشت: برندسازی برای شهر یکی از دغدغه‌های جدی دوره کنونی شورای اسلامی شهر است و با توجه به ظرفیت های فراوانی که در زمینه های اقتصادی، گردشگری، علمی و دانشگاهی وجود دارد، در این زمینه کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد و این مهم جدیت بخش های مختلف مدیریت شهری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برندسازی می تواند برای کرج رشد اقتصادی و توسعه گردشگری و سرمایه گذاری را به همراه داشته باشد، خاطر نشان کرد: کرج یکی از شهرهای گذرگاهی و مسیر عبور مسافرین چندین استان کشور است اما هنوز به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل نشده و هدف ما از برندسازی پوشش این خلأ است تا فرصت ها و جاذبه‌های این شهر برای سایرین بازگو شود. برای مثال در طول سال سفرهای متعددی به لرستان تحت عنوان سرزمین آبشارها صورت می گیرد اما کرج هنوز به یک هویت پایدار و زبانزد نزد عموم دست نیافته است.

دشت گرد با تاکید بر اینکه رویکرد بنده در نظارت بر تهیه طرح های مطالعاتی سختگیرانه است، چرا که این پژوهش ها از منابع شهری و به نوعی بیت المال انجام می شوند، اذعان داشت: سالها قبل دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به احداث نمایندگی های خود در شهرهای کوچک کشور اقدام کرد که در ابتدا مخالفت هایی با آن وجود داشت اما در ادامه آثار مثبت آن بر اقتصاد شهرها عیان شد و مقاومت ها شکسته شد. برندسازی نیز همین گونه عمل می کند و با رفع محدودیت ها و موانع، شکوفایی اقتصادی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را به همراه دارد.


شهروندان باید زندگی در کرج را ارزش تلقی کنند

این مسئول ادامه داد: کرج ظرفیت های فراوانی دارد که حتی برای بنده به عنوان شهروند این کلانشهر ناشناخته است. متاسفانه در شهرهای مهاجرپذیر احساس تعلق خاطر به شهر و فضاهای شهری مشاهده نمی شود و رگه های قومیتی پررنگ تر است. ما باید به نقطه ای برسیم که شهروندان به محلات احساس تعلق خاطر داشته باشند و مسئولیت پذیری و مشارکت های مدنی را خود تقویت کنند. این موضوع در برندسازی و شکوفایی اقتصادی نقش بسزایی ایفا می کند.

دشت گرد در پایان به تشریح ایرادات وارد بر طرح اولیه برندسازی شهری برای کرج پرداخت و خواستار بررسی بیشتر موارد به منظور رفع آنها شد. وی گفت که برندسازی یکی از مقوله های علمی و کارشناسی است و نباید صرفاً بر روی صفحات کاغذ به رشته تحریر در آید، بلکه باید ظرفیت و قابلیت اجرایی داشته و با واقعیت ها و وضع موجود شهر نیز همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 1633


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise