آرشیو، 7 شهریور 1396 - 21:15

علی فراهانی،کار آفرین برتر، از حاصل دسترنج خود سخن گفت

سومین گردهمایی رؤسای مراکز علمی – کاربردی کشور در پردیس کشاورزی کرج برگزار شد.

 علی فراهانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، موسس دانشگاه علمی - کاربردی قائم مقام فراهانی (شرکت قطعه‌سازان میثاق)، کار‌آفرین برتر و پیشکسوت صنعتی نمونه یکی از سخنرانان این گردهمایی بود که با ذکر خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خویش شور و شوقی را در مجلس فراهم کرد.

علی فراهانی که مقارن با هفتاد و پنحمین سالگرد تولدش در این گردهمایی شرکت کرده بود با قرائت شعر پر معنایی از حضرت مولانا سخنان خود را آغاز کرد و به بیان خاطرات زیبایی از دوران کودکی و نوجوانی خویش پرداخت.

وی متولد روستای فراهان اراک است. در در 18 ماهگی مادر و در 9 سالگی پدرش را از دست داده است. 65 سال پیش وقتی کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی در وضعیت اسفناکی به سر می‌برد وی به این نتیجه رسید که راهی ندارد جز این که خودش سرنوشتش را رقم بزند. لذا با توکل به خداوند از 9 سالگی تلاش خود را برای تغییر زندگی آغاز کرد.

وی با وجود فقر خانوادگی درس خود را شروع کرد ولی آنچنان در این وادی تلاش نمود که اولین خروجی دانشگاه علم و صنعت شد. همزمان هم کار کرد و هم به تحصیلات خود ادامه داد. به قول خودش بارها و بارها در زندگی خصوصی و شخصی زمین خورد ولی هیچ چیز باعث نشد از هدف والایش دور بماند. پی‌گیری مستمر همین هدفها، سبب شد که به یاری خداوند و همت خود یکی از کارآفرینان برتر و صنعتگرانی شود که 400 پرسنل باسواد را تحت پوشش دارد که در دو شیفت مشغول به کار هستند.

وی ضمن تشکر از زحمات دکتر سید صاحب سادات حسینی که در تأسیس مرکز علمی – کاربردی قطعه‌سازان میثاق وی را یاری داد، موفقیت‌های روزافزونی را برای دانشجویان بویژه آنهایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند آرزو کرد و گفت: من در دانشگاه زبان انگلیسی را برای دانشجویان الزامی کردم تا بتوانند راحت‌تر از رباتهایی که امروزه در صنعت استفاده می‌شود، بهره ببرند.

همچنین تیمی از ژاپن دعوت کردیم که به مدت یک سال به پرسنل ما آموزش دهند تا تربیت نیروی انسانی به بهترین نحو صورت گیرد. در کارنامه پرافتخار این مرد سخت‌کوش و خیر اندیش نکات جالبی وجود دارد که ذکر آن خالی از لطف نیست. به عنوان مثال وی دانشگاه علمی – کاربردی قطعه‌سازان میثاق را در مساحتی  3500 متری در 5 طبقه ظرف مدت یکسال ساخت. در خاطرات وی ردپایی از انسانیت و خیراندیشی برای تربیت نسلی خودکفا و فرهیخته را می‌توان یافت.

روزی در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) با کودک نابغه‌ای آشنا شد که وی را با اجازه پدر تحت تکلف و تعلیم قرار داد و اینک همان کودک یکی از نخبگان  مطرح کشور است که 250 اختراع و ابداع تا کنون از وی به ثبت رسیده است. بارها از جوامع علمی مختلف از جمله ناسای آمریکا و کارخانه پژو ایتالیا مدال‌های مهمی دریافت کرده است.

«مصطفی بختیاری فریمانی» جوانی که در کودکی در سایه پرمهر این مرد نیک اندیش و آینده نگر تربیت شد، از آنچنان نبوغی برخوردار است که در یک روز 5 اختراع از خود به یادگار گذاشته است.  

انتهای پیام.

کدخبر: 489


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise