آرشیو، 9 شهریور 1396 - 12:55

انعقاد تفاهم‌نامه بین صنعت و دانشگاه، پلی برای عبور از بیکاری

دکتر  ایرج موفق در گردهمایی روسای مراکز علمی – کاربردی که در کرج برگزار شد، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علمی – کاربردی و سازمان صنعت معدن و تجارت البرز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجریبات اساتید برجسته این مراکز و تعامل صنعتگران زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان فراهم شود.

کرج - امید بانوان؛  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با ذکر تاریخچه کوتاهی از سبغه فعالیتهای صنعتی در البرز، تعداد واحدهای صنعتی و طرح‌های در حال انجام  را بیان کرد و  اظهار داشت: در حال حاضر حدود 7 هزار واحد صنعتی و 3500 واحد تولیدی در استان فعال است که به همین نسبت طرح‌های مختلف صنعتی با پیشرفت‌های مختلف در حال انجام است.

وی افزود: البرز رتبه اول صنایع دارویی و غذایی را به خود اختصاص داده است. در زمینه تعداد پرونده‌های در حال بهره‌برداری در اشتغال صنعتی، البرز رتبه پنجم کشور را داراست. مهمترین شهرک‌های صنعتی دارویی کشور در این مرکز مستقر شده است. حدود 10 درصد واحدهای منحصر به فرد و نمونه صنعتی و کشاورزی کشور در البرز قرار گرفته است. علاوه بر 10 شهرک صنعتی که در این استان قرار گرفته، فرودگاه پیام که تنها فرودگاه کارگو کشور است نیز در ای استان مستقر است.

موفق ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه جامع علمی – کاربردی که بعد از نیاز سنجی آموزشی، در طراحی و ارائه دوره‌های آموزشی و پودمانهای مقطعی برای بخش صنعت فعالیت کرده‌اند، افزود: حدود 45 درصد اشتغال استان به بخش صنعت برمی‌گردد که با برنامه‌ریزی خوبی که دوستان در  دانشگاه علمی – کاربردی انجام داده‌اند، حدود 46 درصد دانشجویانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در حوزه صنعت برنامه‌ریزی شده‌اند و در سایر حوزه‌ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی متناسب با اشتغال صنعتی صورت گرفته است.

وی به ارائه آمار جامعی از رشته‌های دانشگاهی که در این مدت تدوین و برگزار شده است، پرداخت و اظهار داشت: طی 4 سال اخیر، حدود 13 مرکز با همکاری و تعامل این دو مجموعه دانشگاهی و صتعتی به بخش صنعت اضافه شده که همه دوره‌ها موثر بوده است و 19 دوره مرتبط با صنعت برگزار شده است که حدود 8 هزار و 134 نفر توانسته‌اند دراین دوره‌ها شرکت کنند.

وی افزود: 143 مجوز در بخش صنعت و تحقیقات و پژوهش صادر شده است که حدود 71 مجوز به بخش فنی مهندسی مرتبط است، 48 مجوز در بخش تحکیم و توسعه و 24 مجوز برای بخشهای صنعتی و معدنی است.

شایان ذکر است در این گردهمایی دو تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی – کاربردی  و استانداری البرز و همچنین بین این دانشگاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز منعقد شد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 495


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise