دوشنبه، 26 مهر 1400 - 20:39

قرارداد مربی هندی با تیم ملی کبدی زنان تمدید شد

رئیس فدراسیون کبدی از تمدید قرارداد مربی هندی با تیم ملی زنان خبر داد و گفت: «شایلا جین» پیش از این ملی‌پوشان را در بازی‌های آسیایی همراهی کرد و به همراه آنها به مدال طلا دست یافت و اینک هم هدایت تیم ملی را در بازی‌های آسیایی ۱۴۰۱ چین را برعهده خواهد داشت.

ورزشی – امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛ «عباس اورسجی» گفت: مسابقات قهرمانی کشور کبدی زنان از این هفته آغاز می‌شود و شایلا جین مربی هندی برای انتخاب و دعوت بازیکنان به تیم ملی زودتر به ایران آمد و اکنون قرارداد این مربی را تمدید کردیم.

وی ادامه داد: جین، پیش از این به عنوان مربی تیم ملی کبدی زنان در بازی‌های آسیایی ملی‌پوشان را همراهی می‌کرد و توانستیم با هدایت وی به مدال طلا دست یابیم.

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه ترکیب تیم ملی کبدی مردان را تغییر ندادیم، گفت: مازندرانی سرمربی تیم ملی کبدی مردان است و کبدی‌کاران برجسته را از مسابقات قهرمانی کشور انتخاب کرد. از ابتدای آذرماه اردوهای تیم ملی برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان باید شهریور سال آینده در بازی‌های آسیایی ۱۴۰۱ چین شرکت کنند.

وی درباره مسئولیت‌های خود به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی، گفت: از زمانی که این مسئولیت را برعهده گرفتم تلاش کردم تا کبدی را گسترش دهم و توانستم تا کبدی را در هشت کشور راه اندازی کنم. این امر حرکت بزرگی بود و در کنار آن روسای انجمن این کشورها نیز مشخص شده‌اند.

اورسجی اضافه کرد: هفته گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی در انتخابات پاکستان به صورت وبینار شرکت کردم و  قرار بود در این انتخابات حضور یابم اما به دلیل هزینه ۶۰ میلیونی بلیت هواپیما از سفر به پاکستان منصرف شدم. برای آنها جالب بود که سرپرست فدراسیون جهانی در انتخابات آنها شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک سری از برنامه‌های فدراسوین جهانی کبدی را نمی‌توانیم رو کنیم، گفت: قصد داشتیم که به کشورهای در حال توسعه کمک کنیم اما از بودجه ایران این امر مقدور نیست و منتظریم تا انتخابات برگزار شود. به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی این افتخار نصیبم شده است تا در آینده به کشورهای در حال توسعه برای تامین لباس، کفش و برگزاری کلاس‌های آموزشی کمک کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی توسعه این رشته را در پنج قاره دنیا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های خود ارزیابی کرد و گفت: به دنبال المپیکی شدن این رشته هستیم و قطعا کبدی با توسعه این رشته در کشورهای مختلف، المپیکی خواهد شد. چهار سال گذشته از مسوولان کمیته بین المللی المپیک از لوزان سوئیس در مسابقات قهرمانی جهان هند بازدید کردند و خیلی به این رشته علاقمند بودند. حتی کبدی در شورای بین المللی المپیک ثبت شده است اما تعداد کشورها به حد نصاب نرسیده است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 6712


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise