سه‌شنبه، 21 خرداد 1398 - 18:48

۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی فاسد در البرز معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: ۲ هزار و ۹۳۸ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد در ماه مبارک رمضان امسال در این استان معدوم سازی شد.

امید بانوان _ ایرنا نوشت؛ دکتر سید محسن ابوترابی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۳۷ مورد بازدید توسط تیم های کارشناسی دامپزشکی انجام شد که از این تعدا ۲ هزار و ۶۵۲ بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، ۱۳۵ مورد بازدید از کشتارگاه ها و مراکز نگهداری این فرآورده ها و ۵۰ مورد بازدید نیز از رستوران و… انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این بازدیدها ۱۰۰ مورد نمونه برداری آزمایشگاهی از مواد خام دامی اخذ شد که در پی این نمونه برداری ها ۱۱ تن و ۱۴۹ کیلوگرم از انواع این فراروده ها ضبط شد.

ابوترابی گفت: برای این فرآورده های ضبط شده، ۳۱ مورد پرونده در تعزیرات حکومتی یا مراجع قضایی تشکیل شد که در نهایت منجر به پلمب و تعطیل شدن ۲ واحد عرضه فراروده های خام دامی شد.

ابوترابی از ساکنان استان البرز خواست تا در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در زمینه نحوه توزیع فرآورده های خام دامی شامل گوشت مرغ، ماهی، گوشت، تخم مرغ و شیر گزارش های خود را به شماره تلفن ۱۵۱۲ اعلام کنند.

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه وتولید فراورده های خام دامی از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شد که تا ۱۷ خرداد ماه در سطح استان ادامه داشت.

در اجرای این طرح هفت تیم ثابت و ۱۰ تیم سیار متشکل از ۲۸ کارشناس دامپزشکی در ۲ شیفت کاری فعال شده بودند.

انتهای پیام/ 

 

کدخبر: 1545


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise