آرشیو، 29 شهریور 1396 - 01:05

در آئین تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز مطرح شد:

معاون وزیر: ساخت ترمینال در البرز به این استان هویت می‌بخشد

 با حضور داود کشاورزیان معاون وزير و رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هئیت همراه مدیر کل جدید راهداری استان البرز معرفی شد.

 کرج - امید بانوان؛ در این مراسم  که با حضور عبدالهاشم حسن‌نيا معاون راهداری و عضو هيأت عامل، خسرو ارتقایی، معاون امو عمرانی استانداری البرز و جمعی از کارکنان این اداره کل برگزار شد، از زحمات و تلاشهای سید یعقوب میرکتولی تقدیر شد و مهرداد جهانی به عنوان مدیر کل جدید راهداری استان البرز معارفه شد.

میرکتولی ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از فعالیتهای صورت گرفته در مدت زمان تصدی خویش در استان البرز به شرح بعضی مشکلات پیش روی این استان پرداخت.

وی با بیان ادغام مديريت راهداری و ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌‌های اکثر استانها اظهار داشت: در این زمان کوتاه  از یکسو شاهد دو ادغام بودیم که سبب شد این مجموعه چندان از توان بالایی برخوردار نباشد. از طرفی با توجه به این که از اعتبارات استانی هم برخوردار نشدیم سطح کیفی کار نیروی انسانی آنچنان که بتواند جوابگوی مشکلات این استان در این حوزه باشد، کافی نبود.

وی افزود: اعتبارات دریافتی نیز برای برای پرداخت به طلبکاران، حقوق  معوقه پرسنل و غیره هزینه شد. لذا جا دارد از کلیه راهداران استان البرز تشکر کنیم که با این حجم ترافیک و تردد جاده‌ای و عدم وجود امکانات کافی فداکارانه تلاش کردند و از بهره‌وری بالایی برخوردار هستند.

وی در ادامهٔ ارائه گزارش عملکرد خویش به اجرایی شدن طرح تدوین بارنامه اشاره کرد و گفت در البرز  حمل و نقل بار بدون بارنامه به حداقل کاهش یافته است.

وی به افزایش درآمد در سال 95 و 5 ماهه نخست سال 96 اشاره کرد  و همچنین از فعالیتهای شایان تقدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل در انتقال زائران به عتبات عالیات خبر داد.

داود کشاورزیان ضمن تشکر از زحمات ارزنده سید یعقوب میرکتولی برای مهرداد جهانی آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: کار در البرز سختی مضاعفی دارد، چرا که از یک سو زیر سایه تهران است و استانی مهاجرپذیر محسوب می‌شود که این امر سبب افزایش بار ترافیکی این استان شده و از سوی دیگر استانی جدیدالتأسیس است و به دلیل اعتبارات کم استانی هم در تنگنا قرار دارد و به طور قطع بار بسیاری از مشکلات روی دوش استان است.

وی با ابراز امیدواری برای ارتقای کیفیت زیرساختها و انجام اصلاحات لازم در استانها به ویژه البرز اظهار داشت: قدمهایی برای اصلاح بعضی مسیرها برداشته شده که شبب شده بار ترافیکی روان‌تر شود ولی جاده چالوسی که  یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود و با توجه به جمعیت و بافت آن زمان ساخت شده هرگز جوابگوی این جمعیت و این حجم ترافیک نیست؛ لذا امروز به عنوان یکی از شریان‌های اصلی کشور بار اضافه‌ای را به دوش دارد.

وی نگهداری از تمامی راههای کشور را یکی از وظایف اصلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: نگهداری راههای غیر شهری از منابع استانی تأمین شود. یعنی اگر جمعیت هم ملاک قرار گیرد، به نظر می‌آید در سازمان برنامه کارها و تلاشهای بیشتری باید برای البرز انجام شود. هزینه نگهداری راههای شریانی مثل اتوبان تهران- قزوین که به واسطه ترافیک سنگینی که دارند جزو راههای شریانی محسوب می‌شوند، از طریق وزارتخانه تأمین می‌شود ولی در مورد راههای فرعی ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

از طرفی بعضی از وظایف راهداری به هیچ عنوان جنبه درآمدزایی ندارد و هیچ تملک دارایی نیز در آنها رخ نمی‌دهد، مثل خط‌کشی جاده‌ها یا آواربرداری در حوادث و غیره. از طرفی از آنجایی که اولویت اصلی ما ارتقای ایمنی راهها می‌یاشد، لذا بحث پاکسازی حریم، اصلاح شانه، نصب و تعبیه تابلوها،خط‌کشی‌ها و غیره به این امر کمک می‌کند گرچه جزو درآمد جاری محسوب می‌شود. لذا ما در صدد هستیم منابع پایداری را برای کلیه راهها در قوانین بوجه کشور تعیین کنیم.

رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری وصعیت ترمینال مسافربری در البرز را یکی از مهمترین اولویت‌های این استان دانست و گفت: با توجه به وسعت البرز، بودجه شهرداری و تعداد سفر به این استان به دلیل نرخ بالای مهاجرپذیری نیاز است که با طرح جامع شهری و همکاری ارگانهای مربوطه یکی دو ترمینال در این استان ایجاد شود.

وی با اشاره به وظیفه شهرداری در مورد ایجاد زیرساختهای لازم برای ساخت ترمینال افزود: گرچه این وظیفه شهرداری است ولی می‌تواند این وظیفه را به بخش خصوصی، صنفی یا همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بسپارند تا با مکان‌یابی اصولی ترمینال آبرومندی ایجاد شود که به شهر هویت داده شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که البرز شهری مهاجرپذیر است رفت و آمد و سفرهای زیادی در این استان رخ می‌دهد لذا سرمایه‌گذاری برای ساخت ترمینال در این استان توجیه منطقی دارد.

وی همچنین کرج را دارای پتانسیل بالایی برای ارائه طرح‌های  اقتصادی کلان دانست و گفت: این استان به دلیل مجاورت با تهران از این قابلیت برخوردار است که دو سه شرکت مادر در زمینه حمل و نقل جاده‌ای به صوت متحد و همنام شکل بگیرد و در اقصی نقاط کشور به حدود 70 شهر خدمات ارائه دهد.

وی در پایان پیگیری ساخت ساختمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از اولویت‌های اصلی وظایف مدیر کل جدید عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این پروژه همه نیروهای حمل و نقل و راهداری در یک ساختمان مستقر شوند.  

کدخبر: 520


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise