سه‌شنبه، 25 تیر 1398 - 12:03

کودک آزاری از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز می گوید : بررسی داده های آماری نشان می دهد که از یک هزار و ۱۶۳ تماس تلفنی با مرکز فوریت های اجتماعی استان البرز، ۹ درصد آنها مربوط به کودک آزاری است .

کرج- امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛ اسدالله حیدری روز سه شنبه در نشست به مناسبت هفته بهزیستی افزود: بخش دیگری از تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت‌های اجتماعی استان البرز مربوط به همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری است.

بنا به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، اکنون با هدف رشد اجتماعی جامعه و کاهش آسیب‌ها در بزرگسالی طرح‌های آموزش اجتماعی در این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در ۱۲۰ مهدکودک استان به ظرفیت ۱۵ هزار کودک با اجرای برنامه‌های آموزشی تلاش می‌شود تا شخصیت اجتماعی کودکان به شیوه‌های مناسب شکل بگیرد.

اکنون نیز ۲۴ مرکز شبه خانواده در استان البرز فعال هستند که ۸۹۷ کودک بد سرپرست و بی سرپرست را زیر چتر حمایتی خود دارند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان استان فعال شده و در حوزه اجتماعی ۱۶ هزار خانواده را زیر پوشش خود قرارداده ایم ضمن آنکه سه مرکز که یک مورد از آنها شبانه روزی است در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابان فعالیت دارند.

حیدری خاطرنشان کرد: بحث مهم کودکان کار و خیابانی با اجرای طرح‌های مختلف ساماندهی مورد توجه قرار گرفته و در این زمنیه ۸۰۱ کودک شناسایی شده که ۷۰ درصد آنان اتباع بیگانه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه به اقدامات مؤثر این نهاد حمایتی در حوزه معلولان پرداخت و افزود: به همت دولت «تدبیر و امید» شاهد افزایش میزان مستمری افراد مددجو به چهار برابر هستیم.

وی ادامه داد: اکنون ۳۰ هزار نفر مستمری بگیر و تعداد قابل توجهی از خدمات بهزیستی البرز بهره می‌برند که با منابع مالی موجود درصدد ارائه بهترین خدمات به آنان هستیم.

این مسئول در ادامه در خصوص اجرای طرح‌های مناسب سازی برای معلولان استان البرز نیز گفت: البرز از استان‌های پیشرو در این زمینه به شمارمی رود.

حیدری بیان داشت: البرز ۱۰ درصد سالمندان کشور را در خود جای داده و ۵۰ مرکز شبانه روزی به سالمندان و بیماران اعصاب و روان مزمن خدمات ارائه می‌دهند.

تعطیلی ۱۳ مرکز ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه به فعالیت ۲ مرکز اقامتی بلند مدت و چهار مرکز کاهش آسیب‌ها در استان اشاره کرد و گفت: افزون بر این مراکز ۲ تیم سیار آسیب شناسی نیز در استان فعال شده است.

حیدری افزود: اکنون ۲ باشگاه «اچ. آی. وی» مثبت در البرز با زیر پوشش قرار دادن ۲۳۰ نفر در حوزه بهداشت در تلاش برای کاهش آسیب‌ها در این بخش هستند.

راه اندازی موبایل سنتر، مرکز غربالگری ماده ۱۶ و تعطیلی ۱۳ مرکز ترک اعتیاد که مجوز فعالیت نداشتند از اقدامات حوزه درمان اعتیاد در استان البرز بوده که این مسئول به آنها اشاره داشت.

وی، پیشگیری را یکی از مؤلفه‌های مهم در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: حوزه پیشگیری در ۲ بخش پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها با آزمایش‌های ژنتیک و مشاوره فعالیت دارد که برای غربالگری بینایی سال گذشته ۱۱۶ هزار نفر غربالگری شده و هزینه افراد داری مشکل بینایی پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: سال گذشته وضعیت شنوایی ۳۸ هزار نوزاد بررسی شد و امسال این طرح در ۲۶۷ پایگاه ثایت و سیار استان ادامه می‌یابد.

کسب مقام نخست کشور در کمک به سیل زدگان

حیدری گفت: اداره کل بهزیستی البرز امسال در کمک رسانی به سیل زدگان مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد فعالیت‌های بهزیستی استان البرز برون سپاری شده، گفت: ۷۱۰ مرکز توانبخشی، ترک اعتیاد و تشکل‌های غیردولتی با چهار هزار نفر به مددجویان بهزیستی استان خدمات دهی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: از محل صندوق توسعه ملی ۱۷۰ میلیارد ریال برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی پیش بینی شده که ۸۵ درصد آن جذب شده است.

حدود ۴۰ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستس البرز هستند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 1809


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise