سه‌شنبه، 20 خرداد 1399 - 13:51

طرح سنجش میزان اعتماد عمومی نسبت به استاندارد در البرز اجرا شد

 کارشناسان ناظر اداره کل استاندارد استان البرز در اجرای طرحی، برای سنجش میزان اعتماد عمومی نسبت به عملکرد اداره کل در برخی فروشگاه‌ها استان مستقر شدند.

کرج - امید بانوان؛  ایرنا نوشت؛ مدیر کل استاندارد استان البرز روز سه شنبه هدف از اجرای این طرح را میزان شناخت مردم از علامت استاندارد ، سنجش رضایتمندی آنان و اطلاع از رضایت مصرف کنندگان از کیفیت کالاهای داخلی در بین اقشار و گروه های مختلف سنی دانست.

فتانه شکرالهی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است، افزود: بر همین اساس گشت‌های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی‌های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

شکرالهی افزود: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی گفت: طبق قانون تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

انتهای پیام/

کدخبر: 3197


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise