سه‌شنبه، 22 آذر 1401 - 10:35

از سوی بیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی صورت گرفت؛

1000 جلد کتاب مذهبی به کتابخانه عمومی شهدای گلسار ساوجبلاغ اهدا شد

1000 جلد کتاب قرآنی، نهج البلاغه و دینی و مذهبی در قالب پویش «اهدای کتاب اهدای دانایی» از سوی بیت معظم مرحوم آیت ا... ملامجید مهدوی کنی به کتابخانه عمومی شهدای گلسار اهدا شد.

ساوجبلاغ – امید بانوان؛‌ پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر گلسار با حضور علی حدادی نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد  طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گلسار ، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سالن جلسات کتابخانه عمومی شهدای گلسار برگزار شد.

در ابتدای جلسه «علی مهرانی» عضو شورای اسلامی شهر در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای افزایش سطح آگاهی مردم و همچنین  ضرورت توسعه کمی و کیفی  کتابخانه‌های عمومی مطالبی را بیان کرد.

«علی حدادی» نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: فعالیت‌های انجام گرفته در امور فرهنگی بویژه  کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است  و با توجه به وجود شبکه‌های مجازی ارتباط با کتاب با ارزش است.

 حدادی افزود: افتخار من این است که ترویج کتابخوانی و فرهنگ مطالعه را جزو برنامه‌های خود می‌دانم و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

 وی تصریح کرد :در بخش فرهنگی مسئولیت سنگینی را بر دوش داریم تا بتوانیم نیازهای دانش‌آموزان و فرهیختگان را در بخش کتاب و کتابخوانی برآورده کنیم.

«گلشن شیر محمدی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ نیز ضمن خوش آمد گویی در سخنانی بیان داشت: هدف از برگزاری جلسات در کتابخانه عمومی شهر استفاده از فرصت‌های شهر گلسار در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و هدف  از دعوت مدیران مدارس در راستای هم‌اندایشی و هم‌افزایی بیشتر در خصوص روی آوردن دانش‌آموزان به کتاب است.

 شیر محمدی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص مصوبات جلسه قبل مطالبی را بیان و اظهار داشت: از جلسه گذشته تا کنون طی یک ماه ۲۵۰ عضو به اعضای کتابخانه اضافه شده است.

وی همچنین از زحمات مجموعه مدیریت شهری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و انتخاب شهردار گلسار به عنوان خیّر نمونه سازمانی از مجموعه نهادها و سازمان‌های حامی كتابخانه‌های عمومی  درسال 1401 بابت اهدای کتاب و تجهیزات به کتابخانه عمومی شهدای گلسار را تبریک عرض گفت.

«حمید کیاروستا» شهردار گلسار نیز  ضمن ارائه تاریخچه کوتاهی از شکل گیری کتابخانه عمومی شهدای گلسار پرداخت و گفت: ارائه خدمات از سال ۹۱ تا بهمن ماه ۱۴۰۰ به صورت مشارکتی و با مدیریت شهرداری انجام شد و کتابخانه از بهمن ماه ۱۴۰۰ به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل داده شد.

در ادامه ۱۰۰۰ جلد کتاب(شامل ۴۰۰ جلد کتب قرآنی ، ۲۰۰ جلد کتاب با موضوع نهج البلاغه و ۴۰۰ جلد نیز در خصوص ائمه اطهار(ع)  و مهدویت) از سوی بیت معظم مرحوم آیت ا... ملامجید مهدوی کنی به کتابخانه عمومی شهدای گلسار اهدا شد.

کدخبر: 11638


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise